Skip to main content

Cursul online de antreprenor în economia socială

Ce este acesta?

Cu o durată de 180 de ore (120 de practică, 60 de teorie) structurat în 13 module, cursul oferă celor 131 participanți înscriși în proiectul Inceptus Solidar certificare și posibilitatea de a se înscrie la concursul de planuri de afaceri în vederea obținerii finanțării de 65.000 euro (324.000 lei).

Care este obiectivul cursului

Cursul îți oferă oportunitatea de a transpune ideea ta   într-un plan de afaceri realist și își oferă toate informațiile de care ai nevoie pentru a completa un plan de afaceri competitiv.

Ce vei învăța

În acest curs ne axăm în principal pe componentele teoretice și practice în antreprenoriat abordând teme multiple. Cursul este organizat într-un număr de 13 module desfășurate online, cu durata totală de 180 ore, din care 60 ore de teorie și 120 ore de practică.

Mergi la module

Ce obții tu

La finalizarea cursului și absolvirea examenului vei obține un Certificat autorizat de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, Cod COR 112032, care îți permite să participi la Concursul de Planuri de Afaceri. De asemenea, la absolvire primești și un stimulent în valoare de 900 lei.

 

Modulele de curs

Modul 1 – Abilități antreprenoriale sociale și strategia de dezvoltare a afacerii sociale

Abilitățile necesare pentru a dezvolta o strategie și pentru a convinge clienții și furnizorii să ia decizii în mod eficient și argumentat. Definirea misiunii sociale/programele sociale ale întreprinderii sociale.

Modul 2 – Problema socială a cărei rezolvare constituie misiunea socială a afacerii

Categoriile de persoane cărora li se adresează întreprinderea socială și nevoile sociale ale acestora, zona geografică, problema comunitară/de mediu pe care încearcă să o rezolve întreprinderea.

Modul 3 – Misiunea socială/programele sociale ale afacerii sociale și strategia de dezvoltare 

Analizarea problemelor și identificarea potențialelor soluții. Definirea modului în care se integrează activitatea întreprinderii tale în contextul social și economic local și rafinarea misiunii sociale/programele sociale ale întreprinderii sociale.

Modul 4 – Analiza pieței și poziționare

Direcțiile strategice de dezvoltare ale întreprinderii sociale și justificarea activităților propuse: analiza punctelor tari și a celor slabe ale întreprinderii, respectiv analiza amenințărilor și a oportunităților din mediul în care funcționează aceasta (analiza SWOT).

Modul 5 – Marketing

Canalele de comunicare potrivite pentru a promova afacerea și modul cel mai eficient prin care mesajul ajunge la clienți. Descrierea produselor,serviciilor, respectiv a lucrărilor care vor face obiectul activității  întreprinderii sociale.

Modul 6 – Vânzări

Noțiuni din domeniul vânzărilor care sunt de folos pentru analiza eficientă a pieței, a concurenței, a punctelor tari și a punctelor slabe preconizate. La final vei putea decide cum să  poziționezi produsul sau serviciul pe piață și vei putea stabilii rezultate economice și sociale.

Modul 7 – Managementul operațional al afacerii sociale

Sfaturi practice pentru planificarea şi managementul resurselor materiale. Vei stabili care sunt resursele materiale necesare pentru demararea afacerii şi cum să gestionezi stocurile şi activitatea logistică.

 Modul 8 – Modelul de organizare și funcționare al afacerii sociale

Elementele de bază ale domeniului resurse umane. Vei afla cum să își alegi colegii potriviți, cum să gândești structura organizațională, cum să evaluezi performanța colegilor. Dezvoltarea Modelului de organizare și funcționare al întreprinderii sociale, cu accent pe modul în care se asigură participarea membrilor și a altor actori interesați, inclusiv persoane din grupuri vulnerabile și numărul de persoane angajate în întreprinderea socială

Modul 9 – Legislația în domeniul economiei sociale

Noțiunile de bază aferente legislației ce guvernează economia socială în România, care clarifică avantajele și dezavantajele diverselor forme juridice de organizare a afacerii. La final vei alege cea mai avantajoasă formă juridică pentru afacerea propusă.

Modul 10 – Managementul afacerii social

Principiile de management care pun bazele sustenabilității şi funcționării eficiente a unei afaceri sociale, cu ajutorul cărora se va putea planifica activitatea curentă și socială pe termen lung.

 Modul 11 –  Competențele și locurile de muncă verzi și  economia verde

Integrarea în afacere ta a aspectelor legate de competențele și locurile de muncă verzi și economia verde, împreună cu măsuri concrete de a rezolva unele probleme de mediu.

Modul 12 – Nediscriminare

Clarifică ce înseamnă nediscriminarea și cum se integrează această viziune în propriul plan social.

Modul 13 – Planul financiar al afacerii sociale

Noțiunile financiare de bază, astfel încât să le poți folosi în practică. Cu ajutorul machetei de buget vei putea previziona veniturile și cheltuielile afacerii și vei realiza analiza performanței financiare a întreprinderii. La finalul modulului vei putea defini planul de finanțare al întreprinderii.